Mobilnost

Na putu do dekarbonizacije

Sa gorivnim ćelijama na vodonik, vodonik nudi moćnu alternativu bez ugljenika konvencionalnim gorivima i put ka mobilnosti nulte emisije.
" "
Izazov emisije CO2

Prevoz čini 24 odsto direktne globalne emisije CO  2 iz sagorevanja goriva, a drumska vozila - automobili, kamioni, autobusi i dvotočkaši - čine skoro tri četvrtine emisije transporta CO2 (preostali kvartal je iz avijacije i otpremnice). Apsolutna emisija CO 2 koju proizvodi transportni sektor moraće drastično da padne ako svet želi da ispuni ciljeve Pariskog sporazuma.

Sve veći broj zemalja donosi zakone usmerene na smanjenje emisije transporta CO2.

 
" "
Najbolja opcija "Nazad u bazu"

Vodonik nudi snažnu alternativu bez ugljenika konvencionalnim gorivima jer jedino što vozila opremljena gorivnim ćelijama na vodonik emituju je vodena para.

Prednosti korišćenja vodonika kao čistog izvora goriva postaju sve očiglednije, posebno za težak transport, kao što su komercijalna vozila i javne tranzitne mreže. Flote su - po vrlini svojih obrazaca upotrebe - idealne za vodonik. Autobusi, vozovi i, u nekim slučajevima, kamioni su neprekidno u upotrebi, ali se uvek vraćaju u bazu. Kao rezultat toga, frekvencija dopune goriva na svakoj stanici je relativno visoka, čime se ubrzava povraćaj infrastrukturnih investicija. Električni autobusi koji saobraćaju na vodonik takođe snažno odjekuju među vozačima i putnicima. Nude mnogo glatkiju, opuštajuću vožnju jer smanjuju i vibracije i buku motora. Što je još važnije, korišćenje vodonika za napajanje javnog tranzita smanjuje štetne emisije ozona, uz istovremeno poboljšanje kvaliteta vazduha u urbanim sredinama.

Vodonik otvara velike mogućnosti, ne samo za autobuse i vozove, već i za komercijalna vozila javnih radova. Baš kao i autobusi, opštinska vozila za otpad, čistači puteva i druga specijalistička vozila prate planirane trase i obično ih opsluživa centralna stanica za snabdevanje. Svi ovi faktori olakšavaju postavljanje opštinske infrastrukture vodonika.

Međutim, potencijal vodonika za dekarbonizaciju nije ograničen na kopno - on je postavljen da igra ključnu ulogu u dekarbonizaciji avijacije na terenu, kroz aerodromski transport i logistiku (viljuškari, autobusi, kamioni) koji se napajaju zelenim H2, i u vazduhu, preko LH2 za letove kratkog i srednjeg dometa i SAF (Sustainable Aviation Fuels) za dugotrajne letove Linde, Sasol, ENERTRAG i Navitas - konzorcijum LENS - rade na konceptu proizvodnje održivog vazduhoplovnog goriva (SAF) pod H2Global platformom nemačke Savezne vlade.

" "
Iskusni dobavljač

Linde pruža rešenje ključa za mobilnost našim korisnicima mobilnosti: od dizajna, do izgradnje i rada, uključujući najsavremenije tehnologije za proizvodnju, skladištenje i ispuštanje vodonika. Najveći smo svetski proizvođač postrojenja za proizvodnju vodonika i vodeći provajder opreme za stanice za punjenje vodonika.

Spremni za dopunu goriva?

Jedan od naših stručnjaka bi bio oduševljen da razgovara o Vašim potrebama za pokretljivošću vodonika, odgovori na Vaša pitanja i pruži detaljnije informacije.
Kontaktirajte nas